Szolgáltatások

Szolgáltatások

Komplex megoldást keres?

Szolgáltatásaink széles palettája biztosítja, hogy Ön akár minden informatikával kapcsolatos dolgot egy kézben tudhasson, rendszere pedig mindig kifogástalanul, gördülékenyen működjön.

Részletekért válassza az Önt érdeklő szolgáltatást!

Rendszerfelügyelet, rendszerüzemeltetés havidíjas/átalánydíjas konstrukcióban, és alkalmi jelleggel óradíj alapon is.

Az alábbi felmerülő problémák esetén biztosan tudunk megoldást adni

  • A kollégák nem tudnak dolgozni
  • Nem indul a számítógép
  • Lefagy az alkalmazás
  • Nem működik a hálózat
  • Problémák az interneteléréssel
  • Nem elérhető a szerver
  • Bővítésre, fejlesztésre van szükség
  • Gazdátlan az informatikai rendszere

Miért fontos a rendszerek karbantartása?

Egy gazdátlan rendszer számos veszélyforrást rejt. Az elmaradó vagy nem rendszeres biztonsági és egyéb frissítések, a nem szakszerű konfigurálás és üzemeltetés, a különböző hardverhibák, jogosultság kiosztási és hozzáférési problémák, rendszertelen vagy nem megfelelő biztonsági mentések, mind-mind biztonsági és rendelkezésre állási problémák forrása lehet.

Mit tartalmaz a szolgáltatás?

  • Hálózat üzemeltetés, a hálózat hibáinak feltárása, javításra,
  • a hálózati eszközök (router, tűzfal, switch, access point, wireless bridge, hálózati nyomtató) üzemeltetése, konfigurálása,
  • saját üzemeltetésű dinamikus dns szolgáltatást biztosítunk, mellyel mi és akár az ügyfél is bármilyen távoli elérést vagy VPN kapcsolatot tud használni,
  • szerverek adminisztrációja, biztonsági frissítések telepítése,
  • szükséges szerverszolgáltatások konfigurálása,
  • naplófájlok ellenőrzése,
  • forgalmi/használati statisztika készítése,
  • munkaállomások adminisztrációja, konfigurálása,
  • munkaállomásokon és/vagy szerveren futó speciális ügyviteli rendszerek üzemeltetése,
  • szoftverek licenceinek nyilvántartása, figyelmeztetés lejárat előtt, licenc megújításának intézése, vagy javaslat a váltásra,
  • munkaállomások és szerverek hardvereinek ellenőrzése,
  • biztonsági mentés készítése,
  • 7/24 távfelügyelet, távoli segítségnyújtás akár azonnal, helyszíni kiszállás akár 1 órán belül,
  • előzetes árajánlat egyeztetése után, alkatrészek beszerelése, konfigurálása, hibás alkatrészek cseréje, új eszközök beszerzése, beépítése,
  • szakértői, szakmai tanácsadás,
  • szükség esetén a rendszer költöztetését, migrációját,
  • a felhasználók oktatása, segítségnyújtás és útmutatás új dolgok bevezetése esetén,
  • a teljes rendszer működésének rendszeres ellenőrzése,
  • hardverbiztosítás – hardver meghibásodás esetén csereeszközt biztosítunk.

Linux, Windows és FreeBSD szerverek telepítése, karbantartása, konfigurálása és üzemeltetése.Ha az alábbi kérdések közül bármelyikre igen a válasz, biztosan tudunk segíteni!

  • Felügyelet nélkül van a kiszolgáló?
  • Korábbi rendszergazdája már nem foglalkozik a géppel?
  • Rendszeresen visszatérő problémák vannak?
  • Elavult, lassú?
  • Teljesítményproblémák jelentkeznek?
  • Megint a szerver miatt áll a munka?

Miért fontos a szerverek üzemeltetése, folyamatos felügyelete?

Hibás elgondolás az, hogy egy szervert egyszer kell beállítani, és utána semmilyen teendő nincs vele, működik magától. Nem csak a kezdeti beállítást kell elvégezni, de olyan problémákkal is kell számolni, mint az elavuló szoftverek és szoftververziók illetve az öregedő hardverek jelentette veszélyek. Feltörhetik rendszerét.

A hardverhibák és az abból következő leállások, adatvesztések sok esetben monitorozással, illetve a rendszeres szerver üzemeltetési teendők elvégzésével előre láthatók. A szoftverek és egyéb futtatókörnyezetek naprakészen tartása pedig nem pusztán a verziószámok harca, hanem alapvető fontosságú hogy a szerveren futó szolgáltatások biztonságosak legyenek

Ennek biztosításához viszont állandó felügyelet szükséges.

Mit tartalmaz a szolgáltatás?

  • A szerver üzemeltetését,
  • a szerver hardverek épségének rendszeres ellenőrzését,
  • biztonsági frissítések telepítését,
  • hibás alkatrészek cseréjét,
  • a szolgáltatások elérhetőségének monitorozását,
  • a szerver rendszeres frissítését és naprakészen tartását,
  • a teljesítményének figyelését, használati statisztika készítését,
  • a szerveren tárolt adatairól rendszeres biztonsági mentés készítését.

Hálózati eszközök konfigurálása, telepítése, informatikai hálózatok kiépítése és üzemeltetése.

Mikor lehet erre szüksége?

  • Lassú az adatmozgatás.
  • Hálózati kimaradások fordulnak elő, stabilitási problémák vannak.
  • Bővítené hálózatát.
  • Vezetékes hálózatát szeretné vezeték nélküli eszközökkel kiterjeszteni.
  • Telephelyeket szeretne összekapcsolni.
  • Meglévő hálózata fejlesztésre szorul.

Mit tartalmaz a szolgáltatás?

  • Vezetékes és vezeték nélküli hálózati eszközök (switch, router, tűzfal, access point, bridge) adminisztrációját és felügyeletét,
  • saját üzemeltetésű dinamikus dns szolgáltatást biztosítunk, mellyel mi és akár az ügyfél is bármilyen távoli elérést vagy VPN kapcsolatot tud használni,
  • a hálózat és az eszközök monitorozását,
  • szükség esetén karbantartását, migrálását,
  • felmerülő átvitel problémák, szűk keresztmetszetek felderítését és megszüntetését.
Az eszközök és az adatok biztonsága kiemelt fontosságú. Az egyre nagyobb mértékű digitalizáció illetve IT-centralizáltság mind minket mint üzemeltetőket, mind a felhasználókat egyre nagyobb kihívás elé állítja a különböző online támadásokkal és adathalászatokkal szemben. Ezen problémára szeretnénk egy olyan plusz szolgáltatást adni, amely segít ezek kivédésében és megelőzésében.

Mi az a DNS?

A DNS az internet és a működésének az egyik alapja. A különböző alkalmazások többnyire a DNS név alapján azonosítják és találják meg a hálózaton lévő szolgáltatást vagy erőforrást.

Mit takar a hálózati szintű DNS védelmi szolgáltatás és hogy működik?

Leegyszerűsítve: a veszélyes vagy nem kívánatos domainek feloldását blokkoljuk, ezáltal ezek nem lesznek hozzáférhetőek a hálózatból.
A domainek különböző tematika alapján listákba vannak szedve. Ezek lehetnek akár veszélyes domainek (megtévesztő, adathalász, kártékony kódot terjesztő), vagy egyszerűen céges szempontból nem kívánatosak (pl. torrent, sportfogadás vagy bármilyen közösségi média). Ezekhez különböző tematikájú elkészített, többnyire folyamatosan közösségileg frissített listák elérhetőek. Ezen listák alapján a DNS kéréseket tudjuk szűrni, ami azt jelenti, hogy az adott domainen lévő erőforrást hálózati szinten elérhetetlenné tudjuk tenni. A listákat felhasználva, alapul véve szükség esetén teljesen egyedileg, cégre szabva tudjuk a szűréseket végezni.

Miért jó ez?

A DNS kérések ilyenfajta szűrésével, blokkolásával egy komplett hálózat DNS-alapú internetre kimenő hálózati forgalmát lehet szűrni. Nem csak a fix céges munkaállomásokat és szervereket, hanem az összes hálózaton található eszköz védhető ily módon, legyen az nyomtató, switch, router, vagy akár privát telefon, BYOD eszköz.

Milyen típusú szűrést lehet vele végezni?

Csak felsorolás szintjén, a teljesség igénye nélkül:
  • malwaret, vírust vagy egyéb káros kódot tartalmazó domainek
  • adathalász oldalak (pl. hamisított banki oldal)
  • tracking oldalak (olyan oldalak, amelyek a felhasználót követik, böngészési szokásait, érdeklődési körét elemzik, tárolják, profiljához kötik)
  • reklámok, hirdetések
  • közösségi média (facebook, youtube, instagram, stb…)
  • crypto bányászattal kapcsolatos domainek
  • szex, pornó, erotikus tartalom
  • torrent
  • illegális szoftvert terjesztő oldalak

Megoldható ez az én hálózatomban is?

Minden esetben meg kell vizsgálni a konkrét környezetet, de az esetek nagy részében igen, egy rövid konfigurálással.

Mi történik, ha problémát okoz?

Elsősorban ügyfélspecifikus kivételekkel, szabályokkal tudjuk finomhangolni a blokkolásokat. De pár perc alatt ki is kapcsolható a teljes szűrés, vagy visszaállíthatók a DNS beállítások a korábbiak szerint a szolgáltatástól függetlenül.

Mivel jobb, mint egy víruskereső, egy tűzfal vagy egyéb védelmi mechanizmus?

Nem jobb vagy rosszabb, másabb. Önállóan is használható, de gyakorlatilag bármilyen egyéb meglévő víruskeresési vagy tűzfalmegoldás mellett is, kiegészítő szolgáltatásként. Nem akadályozzák egymást. Ugyanakkor magában is képes jelentős védelmet ellátni.

Bár a szolgáltatás önállóan, más szolgáltatásunktól függetlenül is használható, a szolgáltatást elsősorban kiegészítő szolgáltatásként javasoljuk rendszerüzemeltetés vagy hálózatüzemeltetés szolgáltatásunk mellé.

IP telefonrendszer kiépítése, telepítése, konfigurálása igények szerint.

IP alapú telefonrendszer kiépítése, bővítése, konfigurálása

  • Vállaljuk meglévő IP alapú telefonrendszerek kiépítését,
  • meglévő rendszer bővítését vagy konfigurálását.

Miért IP?

Az IP alapú rendszernek számos előnye van az analóg és digitális rendszerekkel szemben.

  • A rendszer bevezethető már meglévő informatikai hálózaton, külön kábelezés nélkül.
  • A rendszer bekerülési, indulási költsége rendszerint kevesebb, mint az analóg vagy digitális változaté. Míg a hagyományos rendszernél a telefonközpont, illetve az abba szükséges bővítőkártyák képviselik a költség jelentős részét, IP rendszernél a központ bizonyos esetekben extra hardver vásárlása nélkül, egy kiszolgálóra telepített szoftverrel megoldható.
  • A költségek további része a telefonkészülékektől függ. Többféle gyártótól sok különböző tudású változat létezik, melyek árban is erősen különböznek. Alapfunkciókat biztosító készülékek már nagyjából az analóg készülékek árán kaphatók.
  • Ha nincs feltétlen igény dedikált készülékre, akkor számítógépre, tabletre vagy mobiltelefonra telepített szoftveres klienssel is tökéletesen működőképes.
  • Rugalmasan bővíthető. A legtöbb esetben a központ bővítése vagy cseréje nélkül, akár meg is duplázhatóak a mellékek, a fővonalak, vagy akár a hívási szabályok.
  • Bárhonnan elérhető. Mind a telefonkészülék, mind a szoftveres kliens akár hol lehet a világon, csak internetkapcsolat szükséges. A megfelelő távelérés esetén ugyanolyan feltételek mellett használható, mintha a belső hálózaton lenne.
  • Kedvező percdíjak. A VOIP szolgáltatók rendszerint jelentősen kedvezőbb hívásdíjakat adnak, mint a hagyományos vezetékes vagy mobil szolgáltatók. A meglévő hívószámok hordozhatók VOIP szolgáltatóhoz is.
  • Az IP alapú rendszer a megfelelő interfésszel szintén illeszthető analóg, digitális, vagy GSM rendszerhez.
  • Jobb hangminőség. A megfelelő feltételek esetén a hagyományos rendszereknél jobb hangminőséget, tisztább hangot tud biztosítani a végpontok között.

IP kamerarendszer kiépítése, telepítése és üzemeltetése.

IP Kamerarendszer építés, bővítés

  • Megcsináljuk a hozzá szükséges kábelezést,
  • beszerezzük az eszközöket,
  • felszereljük,
  • beállítjuk.

Miért IP?

  • Gyakorlatilag ahol az analóg használható, ott az IP megoldás is, de az analóggal szemben szinte kizárólag előnyei vannak.
  • Költséghatékony. Ha adott az infrastruktúra (meglévő kábelezés, hálózati eszközök), a költség kimerül az eszközök árában és a beállításában.
  • Egyszerű telepítés. Egyetlen hálózat kábel szükséges egy kamerához. Ezen kommunikál és ezen kapja a tápfeszültséget is. Nincs szükség 230V-os csatlakozásra, nagy teljesítményű tápegységekre, kötődobozokra, vagy további kábelekre a tápellátáshoz.
  • Immunis az elektromos zajokra. Az analóg kamera képminősége nem csak magától a kamerától, hanem a kábeltől, a csatlakozók bekötésétől, és az összeszedett elektromos zavaroktól is nagyban függ. A kábel teljes hosszán összeszedett zaj, illetve idővel a csatlakozók oxidációja rontja a minőséget. Az IP kamerától a rögzítőig Ethernet hálózaton digitális formában megy a jel, veszteség nélkül.
  • Kiváló képminőség. Az IP kamerák nagy felbontású, nagy képkockaszámú képet képesek előállítani, amelyet a megfelelő rögzítő ugyanilyen minőségben képes rögzíteni. Az felvétel is lehet olyan, mint egy HD-s mozifilm: éles, kontrasztos, színhű, nagy felbontású.
  • Kliens oldali szoftver érhetők el szinte minden asztali és mobil operációs rendszerre (Windows, Mac OS, Linux, Android, iOS).
  • Korszerű. Mert új rendszert már nem illik analóg alapon építeni….

Informatikai szakmai tanácsadás, IT konzultáció.

Bizonytalan?

Nem ért hozzá? Nem baj, ez nem is az Ön dolga, hanem a miénk. Figyeljen a saját feladatára, informatikával kapcsolatos kérdésével, aggályával, problémájával pedig forduljon hozzánk! Mindig azon leszünk, hogy segítsünk.

Ha mi nem tudunk megfelelő megoldást nyújtani a problémára (pl. internetszolgáltatás, fénymásoló gépek szervizelése), akkor továbbadjuk vagy közvetítjük az ügyfelet olyan partnereknek, akiket ismerünk és megbízunk bennük, és jobb megoldási javaslattal állnak elő.

Milyen témákban tudunk segíteni?

Elsősorban azokban, amikben profik vagyunk. Rendszerüzemeltetés, szerverek, kliensek, hálózatok. De más területeken is otthonosan mozgunk, sokat tapasztaltunk már az évek alatt, és ha valamire mégsem tudjuk rávágni a választ azonnal, akkor nagyon szívesen utánajárunk, megkérdezzük.

Rengeteg, több éves kapcsolatunk van több magyarországi és nemzetközi disztribútorral, szoftver- és hardverforgalmazó cég kapcsolattartójával, partnercégekkel, akikkel az évek folyamán együtt dolgoztunk.